söndag 5 november 2017

Agiskolning med Tova

Idag ordnade föreningen agilityskolning för agilitylärare. Som skolare fungerade Kim Kurkinen.
Banan bestod av 32 hinder och som hund tog jag Tova. Bara att inse att det är hon som kräver mest träning. Att träna med Ikwil är lättare, men Tova behöver det mera.

Saker som jag lärde mig:
- min navel skall peka dit som hunden skall röra sig
- behöver inte vifta med handen över hindret. Om hunden skall svänga, är det bättre att hålla handen nära kroppen.
- borde träna så att jag håller min hand "bakom" mig och Tova kommer dit och sen för jag henne framför mig över hindret.

Hindren nr 1-8 och sen slutade vi eftersom det gick så bra.


Hindren 10-32 med ett par omtagningar.


Hindren 22-32

Jag gillade Kims sätt att hjälpa oss att bli bättre förare och skolare. Var intressant att följa med hur de andra hundarna jobbade och vilka problem de hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar